Wikiplayer

marți, 8 iulie 2014

Iulie calator

N-am mai scris demult ... 
Am fost departe, pe malul Atlanticului, la Lisabona. 
Se zice, ca fondatorul orasului ar fi fost Ulise in peregrinarile sale dupa infrangerea troienilor si e a doua capitala europeana in ordinea vechimii dupa Atena. Un loc plin de istorie si lumina, in care m-am simtit foarte in largul meu. Acum, in Iulie, parcurile sunt pline de crini africani infloriti, albi si albastri. Aceleasi culori, impletite cu galben, stralucesc pe placutele de faianta ce imbraca fatadele caselor, scarile interioare, peretii bisericilor si statiile metroului. La tarabe si chioscuri se vindeau cirese negre, la cofetarii delicioasele  pasteis de nata, cafeaua era tare si parfumata, in parcuri se plimbau pauni si pescarusi ... Inca nu mi-am revenit din melancolia sfarsitului de calatorie. 



















La revedere, Lisabona  !

38 de comentarii:

  1. Ahoj Dani!
    Ty si bola na krásnej dovolenke! Nádhera. Tam sa určite nikdy nedostanem. Do Rumenska toto leto nejdete?
    Prajem ti pekný deň!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahoj Danka !
      To nikdy nevies kde ta cesta zavedie. Do Rumunska pojdeme asi o tri tyzdne ...
      Prajem aj ja krasny letny den !

      Ștergere
  2. Doamne, ce locuri frumoase ai vizitat!! Fotografia cu tine este SUPERBA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Vasi ! Acum pot spune ca am calatorit in toate tarile gintei latine :)

      Ștergere
  3. Lisboa este un oras fermecator si dulce ca sunetele de fado....Ne-am bucurat si noi de el, o saptamana, acum cativa ani si mi-l amintesc mereu cu placere. Frumoase fotografii ai ales pentru acest articol!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dulce ca o tarta cu crema :) Orasul si oamenii sunt deosebiti. O sa caut pe blogul tau amintirile din Lisabona. Ma bucur, ca ti-am trezit amintiri dragi, Adriana :)

      Ștergere
  4. Bem vindo de Lisboa! Uitandu-ma la minunatele tale fotografii, imi reamintesc cu drag de locurile superbe pe care le-am vazut in Lisabona si de atmosfera unica a orasului. Nu stiu daca iti mai aduci aminte, dar la postarea de pe blogul meu cu Lisabona ai spus ca te atrage Portugalia si ca poate candva o sa o vizitezi...uita ca acum ai ajuns si tu pe pamant lusitan :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun gasit, Marc ! Da, am ajuns pe colinele Lisabonei :) Imi doream de mult o calatorie acolo si sper sa nu fie unica. Au mai ramas muuulte de vazut.

      Ștergere
  5. ah, de cand incercam sa ajungem acolo si tot amanam, ba una, ba alta. mi-ai facut pofta cu imaginile si vorbele tale :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa ajungeti acolo cat de curand. E un oras ce merita vizitat in orice anotimp. Si se mananca grozav de bine :)

      Ștergere
  6. Ce odă frumoasă adusă Lisabonei!
    Dacă nu ai fost încă, merită să vizitezi și Porto. Personal îl prefer Lisabonei, deși mi-ai amintit plăcut de zilele de august petrecute acolo acum 10 ani :)
    Bine ai revenit și aștept imagini din grădina ta de vară

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine te-am regasit !
      Ma gandeam la tine, Ioana :) Imi amintesc perfect albumul cu fotografiile tale, care trebuie sa recunosc, ca m-au atras cu atat mai mult sa calatoresc acolo. Ar fi minunat sa ajungem candva sa vedem si alte frumuseti ale Portugaliei. Timpul a fost limitat si a trebuit sa ne limitam la Lisabona. Dar a fost perfect :)
      Imaginile din gradina de vara o sa mai astepte nitel. Azi facem prima tura de bulion :)

      Ștergere
  7. Și, da, oamenii în Portugalia sunt ca niciunde alt undeva în Europa.
    De fiecare dată m-am simțit așa de bine în țara lor luminoasă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum se cunoaste, ca n-ai fost in Grecia :) Portughezii si grecii seamana enorm, asta a fost unul din motivele pentru care m-am simtit ca acasa :) Iar lumina e si ea un element comun.

      Ștergere
  8. in sfarsit te vad si eu (daca nu spunea vasi, nu ma prindeam ca aceea esti tu, hi hi) si pot spune ca arati superb! si fotografiile locurilor sunt faine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai pun si eu o poza cu mine din an in Paste :) Ma bucur, ca ti-au placut pozele, Cristina !

      Ștergere
  9. Mă bucur mult pentru tine Dani! Bine-ai revenit și mulțumim că ne dăruiești și nouă din cele văzute de tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine te-am regasit, Ilinca ! Dupa o cura de frumusete mi-e usor sa impartasesc :)

      Ștergere
  10. Superbe imagini, pline de viata, compozitiile bine echilibrate ne transmit sentimentele fotografului. Felicitari. O zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bine ai revenit, frumoase poze, frumoase locuri :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Green ! Mini-concediul a fost minunat, dar acum nu stiu ce sa fac mai intai in gradina :)

      Ștergere
  12. Beautiful images of Lisbon - a city that I love, are some of them from Sintra up in the hills? It is a lovely reflective photo of you.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. We didn't manage to see Sintra. Those photos in the hills are from the Botanical Garden of Ajuda. But I will return someday to visit Quinta da Regaleira :) Glad you liked the images. Thank you, Rosemary !

      Ștergere
  13. Ce frumusete! Ma bucur pentru tine, Dani, ca ai fost in locuri atat de frumoase si te-ai simtit bine! Nu-i loc de nostalgii, vara abea a inceput, sigur ti-a mai rezervat multe bucurii! Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vara o sa fie punctata cu multe evadari si inca o mica vacanta in Septembrie :) Dar m-am simtit atat de bine la Lisabona ... mi-as fi dorit cateva zile in plus. Multumesc, Maria ! Te imbratisez si eu cu drag !

      Ștergere
  14. M-ai impresionat, Dani! Mi-ai atins sufletul cu fotografiile, cu muzica si cu imaginea ta pe acel fundal dantelat. Fii binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  15. Felicitari Dana, locurile sunt minunate si fotografiile fara cusur , ca intotdeauna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adriana ! Ma bucur, ca ti-au placut pozele :)

      Ștergere
  16. Foarte frumos!
    Mie îmi place şi limba portugheză foarte mult. Are o sonoritate tare faină.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca daca as sta mai mult timp acolo, as reusi sa ma descurc in portugheza. Pana una alta, m-am intors cu trei carti de bucate :) La citit ma descurc, mai ales daca e vorba de retete :)

      Ștergere
  17. Bine ai venit, Dani! Recunosc ca niciodata (pana acum) nu m-a atras Portugalia. Da' uite ce pierdeam ca fraiera. :) O voi pune pe lista destinatiilor de vizitat. Dar va astepta la rand dupa Toscana. Mi-a placut ce am vazut la tine pe blog. Multumesc!
    Cu drag, Mihaela T.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din punct de vedere turistic a crescut enorm in ultimii ani, mai ales Lisabona. Inca n-au descoperit-o chinezii :) Daca ajungi vreodata acolo, sper sa petreci la fel de bine ca noi. Neaparat sa pui pe lista o seara intr-o casa de fado, nu se poate sa mergi la Lisabona si sa nu ai experienta asta. Cu mult drag !

      Ștergere
  18. >D< :) Bine ai revenit ! Prin ce locuri frumoase ai calatorit... Esti minunata in poza :) Eu nici macar sa visez la asa ceva nu pot...sau pot? visele sunt la liber, deci pot :) Te imbratisez cu drag, Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun gasit, Danuta ! Sigur ca poti sa visezi si trebuie sa visezi ! Si nici nu-i nevoie sa mergi atat de departe, locuri perfecte de vacanta se gasesc si la distante mai mici.
      Important e sa petreci clipe minunate cu oameni dragi. Te imbratisez si eu si iti urez un weekend perfect !

      Ștergere
  19. Ce experienţă frumoasă. O călătorie în astfel de locuri, nu are cum să nu te bucure. Foarte interesante lucruri ne-ai spus despre Lisabona. N-am ştiut despre legenda cu Ulise.
    Numai bine şi weekend frumos! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost intr-adevar o experienta aparte, Alex :) Cu ocazia asta am aflat o multime de lucruri noi despre istoria portughezilor si nu numai. Inca mai citesc pe Wikipedia ca sa-mi lamuresc unele dileme :) Weekend placut !

      Ștergere