Wikiplayer

marți, 2 iunie 2015

Privind in sus


Macesul alb, adica  Rosa Multiflora
 a ajuns sa imbrace coltul de nord-vest al casei.

Chiar daca dupa grindina am maturat multe petale pe alea din spate 
si am curatat o multime de ramuri frante, 
trandafirul meu e iarasi plin de floare.




Nu e parfumat si se gateste cu spuma florilor albe doar la sfarsit lui Mai, 
dar nu l-as schimba cu un altul. 
Florile o sa se transforme in macese mici, rotunde ca niste boabe de coral, 
care o sa ma insoteasca pana tarziu in iarna.

22 de comentarii:

  1. Eu nu inteleg cat de mare sunt gradina si casa ta (pentru ca multe dintre plante sunt cataratoare) de cuprind atatea minunatii!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai fiindca gradina-i mica, am multe plante pe verticala :)

      Ștergere
  2. Minunati acesti trandafiri rustici. O vara minunata, plina de culoare si parfum va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e chiar maces dupa cum arata! Este mai rezistent si nu implica multa grija,decat cu maturatul.Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I-am spus eu asa fiindca seamana cu un trandafir salbatic. Merci, Marta !

      Ștergere
  4. O sa ai ceva recolta de macese la toamna :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum? Nu mănânci măceșele?
    Eu le ador când încep să se înmoaie puțin toamna târziu, dar e drept că e cam enervant că trebuie să scoți sâmburii ăia :)
    Măceșul tău e foarte frumos, Dani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eventual le pun la ceai :) Mi-ar place o pasta de macese, dar e prea mult de lucru cu ele.
      Si-apoi, pasarile sunt fericite ca au si ele ceva de ciugulit :)

      Ștergere
  6. Foarte frumos măceșul tău, mă rog, trandafirul! Toată grădina ta e splendidă. Eu nu reușesc să fotografiez un măceș sălbatic alb sau roz. Întotdeauna vremea trece și îmi dau seama prea tîrziu că n-am ieșit în căutarea spectaculosului arbust...O zi bună, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am cativa macesi albi in zona sub forma de gard viu la livezile de maslini. Sunt mai teposi si mai putin luxurianti decat Rosa multiflora. Cei roz sunt o raritate :) Toti sunt frumosi si daca as putea i-as aduce in gradina :) Toate cele bune, Marta !

      Ștergere
  7. Dani, plouă cu flori albe la tine! De data asta nu-i nevoie de umbrelă:). Splendid!
    P.S. Involuntar am dat să miros monitorul, ca de obicei, când, ce văd/citesc? Cică nu e parfumat. No, zic, la loc comanda! :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are ramuri moi si inainte de grindina se impletea cu visinul de vis-a-vis. Acum l-am scurtat nitel, dar nu se vede :) De mirosit e vecinul lui de dupa colt, tot alb, tot simplu, dar cu parfum de miere :) Si mai e un trandafir rosu impletit acolo in cascada alba, care e si el parfumat, dar s-a urcat pe balconul de la etaj. Cat as vrea sa pot impartasi si parfumul ...

      Ștergere
  8. N-am văzut niciodată măceș atât de frumos și de înalt. E drept că în Grecia plantele se dezvoltă altfel decât pe aici. Am revenit de trei zile de pe meleagurile elene și încă nu-mi ies din minte leandrii și portocalii.

    Zi frumoasă, Dani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am doua tufe din soiul asta. Una a ajuns la etaj si a imbracat un sfert de casa, cealalta are doua-trei ramuri si e pierduta in lianele caprifoiului, care nu ii permite sa se desfasoare. Conteaza mult sa alegi locul potrivit, ca sa le mearga din plin.
      Deci ai fost in Grecia :) O sa ma bucur sa citesc povesti de vacanta la tine pe blog. Sper ca ai petrecut bine !
      O zi frumoasa, draga Zina !

      Ștergere
  9. Frumoasă tufa de măceş. Plin de flori, ca o mireasă. Mie îmi plac tare mult ceaiul de măceşe, dar mai ales pasta de măceşe, care este delicioasă. :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, pasta de macese e atat de buna ! Nu am facut singura pana acum si aici nu se gaseste, asa ca eu ii duc dorul. Poate ma mobilizez anul asta :)

      Ștergere
  10. am si eu unul la poarta, la tara...am ramas uimita ce mare s-a facut!

    RăspundețiȘtergere