Wikiplayer

marți, 15 martie 2016

Poftim la dulceata !


E perioada de varf pentru portocale, asa ca facem dulceata si marmelada .
Dulceata din cοaja de portocala, mai mult ca sigur ca ati gustat. Eu o folosesc si la prajituri, salate de fructe si alte deserturi.

Se folosesc portocale cu coaja groasa, cu cat mai groasa, cu atat mai bine. Se spala bine, se razuiesc usor si apoi se cresteaza si se desprind feliile de coaja. Se ruleaza si se fixeaza melcisorii cu o scobitoare sau se fac ghirlande insirate pe sfoara. Apoi se fierb in doua ape, cate 10 minute de fiecare data. Se lasa in continuare in apa rece, schimband apa de cateva ori. In ziua urmatoare se fierbe siropul ( 1 kg de zahar cu 3 cupe de apa ) si cand e legat, se adauga melcisorii. Se fierb 10 minute. Se lasa in sirop cateva ore bune, chiar si o noapte ( o sa vedeti ca siropul se subtiaza din cauza lichidului eliberat din cojile de portocala ), apoi se fierb din nou pana se ingroasa siropul, adaugand sucul unei lamai. Se pun in vase de sticla cu gura larga si se pastreaza in frigider.

In acelasi fel se face si dulceata din coaja de bergamota, 
naramza sau chitra. 

34 de comentarii:

  1. nu am gustat asa ceva dar tare mi-ar placea, poate ma incumet sa incerc :)
    delicioasa imagine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo, lume noua :) Bine te-am regasit, Pandhora !
      Cu mult drag te-as servi cu o dulceata la cafea :)

      Ștergere
  2. Chiar ma gandeam cum se face, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca am sa incerc reteta ta.Ce-am gustat eu cu ce prezinti tu aici,e diferenta mare.Am inghitit deja,la gandul ca este foarte gustoasa.O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu mi se pare ceva complicat, doar ca ai nevoie de timp. Nu e ceva ce se prepara in graba :) Succes, Flori !

      Ștergere
  4. Este deschis si dupa-amiaza, dupa ora 16, la "dulceata ta", ca atunci ies de la serviciu :))) Arata minunat si sunt una din persoanele care nu au gustat de portocale...Sa stii ca nu am incercat niciodata o felie de paine cu dulceata si cafea, dar tot timpul este loc pentru ceva mai altfel.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru tine, e deschis la orice ora, Vasi :)
      Trebuie sa gusti neaparat ! Marmelada de portocale o pun pe paine cu unt la micul dejun, dar melcisorii astia se servesc in farfuriute mici langa cafea si un pahar de apa rece. E clasica tratatie orientala :)
      Te imbratisez, cu drag !

      Ștergere
  5. Mmmm ce bine arata si cred ca au un gust formidabil.
    Te rog, spune-mi si mie cum e cu "se razuiesc usor" ca sa stiu in caz ca ma apuc sa fac !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu clasica razatoare de bucatarie. Aceeasi razatoare pe care o folosesti ca sa razi coaja de lamaie sau portocala, doar ca nu o iei asa de mult, doar un strat subtire. Sa nu ajungi la albul cojii de portocala.

      Ștergere
  6. Am venit dupa miros.Cu siguranta este super buna.De incercat.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. N-am mancat pana acum dulceata din coji de portocala. Cat de bine arata si ce culoare frumoasa are!
    Dani, cand spui razatoare clasica te referi la partea aceea cu lame late de la razatoarea obisnuita? Daca da, sa stii ca intotdeauna m-am intrebat ce as putea rade cu acea parte din razatoare. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu care eram sigura ca va arat ceva cunoscut :) Nu razatoarea cu lame late, ci cea pe care razi branza, cu gaurele mici.

      Ștergere
  8. aşa de reale sunt în fotografie că aş întinde mâna ca să-ţi şterpelesc una, ca un copilaş pofticios !
    felicitări pentru tot ceea ce realizezi şi mult spor mai departe - cine ştie ce altă minunăţie mai realizezi ! tot timpul mă uimeşti !
    cu drag, îţi doresc o seară cât mai plăcută - plăcută aşa cum este şi muzica pe care o ascult acum cu multă încântare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am doi pofticiosi care au facut sa dispara rapid tot ce a fost in farfurioara din fotografie :)
      Multumesc, Mary !
      Nu fac des retete care necesita mult timp, dar am avut atatea portocale, incat trebuia sa le conserv cumva.

      Ștergere
  9. Poftim, cum nu?! Mulțumesc de invitație. La cât de bine arată, mai-mai că-mi vine să mănânc și scobitorile, și sfoara :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Invitatia e valabila daca ajungi in Grecia de Vest :) Un gavanos de dulceata e mereu in asteptare :)

      Ștergere
  10. Hi Dani, these orange peels look DELICIOUS! Would love to try them! The recipe sounds pretty demanding time-wise, so I know I won't try to make them myself, but i am so glad you did!
    Warm regards,
    Christina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yes, the orange peel spoon sweet needs some time to prepare. But I like to try traditional recipes :) I wish you could taste it ...
      Thank you, Christina ! Best wishes to you !

      Ștergere
  11. Tks de reteta! Poate o sa fac si eu candva... :) cu drag, Ioana

    RăspundețiȘtergere
  12. Am inteles ca este o reteta clasica de dulceata, pe mine m-a dus gandul la coaja glasata. Nu am facut niciodata, asa cum zicea cineva mai sus, mereu ne surprinzi cu ceva bun, fumos, deosebit. Esti o romantica, o sensibila si ai o gradina ce te oglindeste. Esti cam ca zana din dumbrava minunata, asa ceva! As vrea sa spun ca as face-o si eu, dar ma opreste gandul ca am spus acest lucru de prea multe ori si nu mi-am tinut promisiunile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si coaja glasata se face absolut la fel :) Doar ca nu se pastreaza in sirop.
      Zana din dumbrava sigur nu-s :)) Dar m-ai facut sa zambesc, draga mea Mihaela :)) Multumesc pentru apreciere si ma bucur ca iti plac paginile jurnalului !
      Daca ai stii de cate ori mi-am propus sa fac ceva si nu am reusit ... dar asta imi permite sa am mereu o lista de planuri la indemana. Si cand imi reuseste, e perfect !
      Weekend placut, draga mea !

      Ștergere
  13. O mananci din ochi, cum se spune! Asta, daca n-ai glicemia prea mare :) Deci eu pot doar sa o privesc si, recunosc, arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma intreb daca se poate face cu stevie. Ar fi o solutie, nu ?

      Ștergere
  14. pai voi aveti portocale bio acolo, si proaspete, aici sunt date cu ceara...asa ca facui numai o marmelada din interior ( gasii o oferta super buna si luai o lada de portocale ce aveau coaja urata). Mirosul din casa e de neuitat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul e ca la dulceata cu coaja folosesc portocale din surse sigure, crescute in pomi netratati. Si n-as fi facut reteta de mai sus daca nu primeam un sac de portocale cu coaja groasa. Mi-a fost mila sa le folosesc doar la suc. Si da, mirosul e ceva grozav :)
      Pofta buna la marmelada !

      Ștergere